Uncategorized

Recenze: Jo Clarkeová – Lili a záhada v Paříži

Knížku o chytré Lili pro děti od 9 let jsem četla nejprve já, abych zjistila o čem vlastně je a jestli bude vhodná hlavně pro dceru, která už chodí do druhé třídy a čte o dost lépe než syn. Ten je teprve prvňáček. Knížka Lili a záhada v Paříži mě chytla od první stránky a moc mě bavila. Vzpomněla jsem si při jejím čtení na knížky od Edit Blytonové, které jsem jako holka milovala a jednu podruhé doslova hltala.

O čem je knížka Lili a záhada v Paříži

Lili je dívka, která zatím nikdy nechodila do klasické školy. Její maminka je profesionální fotografka, a tak spolu často cestovali po celém světě. Tentokrát však maminka musí vyrazit do Ekvádoru a tam s ní Lili jet nemůže. Zajistí jí proto pobyt ve Škole pro mladé cestovatele, kterou vede její sestra, Liliina teta Agáta Slunéčková.
Lili se sice moc nelíbí, že se má od maminky na poměrně dlouhou dobu odloučit, ale na druhou stranu se těší, že si snad konečně najde kamarády. Při cestování s maminkou se jí to moc nedařilo. Ve škole se jí líbí od prvního dne, jenže brzy nastane problém. Teta Agáta je obviněna z krádeže vzácné brože. Lili přesvědčená, že je teta obviněna neprávem. Navíc se jí zdá až příliš podezřelá nová učitelka na škole slečna Beránková. Začne proto vyšetřovat, jak se věci doopravdy mají. Není v tom žádný amatér – má načteno plno detektivních příběhů které doslova miluje.

Můj názor:

Tahle knížka rozhodně není jen pro dívky, i když je hlavní hrdinkou právě dívenka Lily. Na školu chodí kromě dívek i kluci, a tak se toto dobrodružné čtení jistě bude líbit i jim. Knížka je určena pro čtenáře od devíti let, ale osobně bych tipovala, že bude spíše pro ty zdatnější. Ti, kteří vyhledávají především ilustrované knížky s kratšími kapitolami, budou mít možná s touto knížku trochu problém. Má sice velká písmenka a kapitoly nejsou nijak extra dlouhé, ale pro méně zdatné čtenáře to asi ještě nebude. Na druhou stranu detektivní příběh je tak napínavý a navíc celý děj je velmi zábavný, že možná přitáhne i nečtenáře nebo ty, kteří čtou zatím spíše z donucení, protože si to škola a rodiče přejí.
Moc se mi líbilo že autorka nedávala přednost jen samotné kriminální zápletce, ale kladla důraz i na postavy. S Lili i s její kamarádkou Kájou jsem se skvěle bavila a prožívala jsem s nimi každý jejich krok. Fakt je, že jako dospělá žena a navíc autorka detektivních příběhů jsem pachatele objevila okamžitě. Otázkou je, zda i děti by dokázaly odhalit pachatele hned na začátku. Podle mě je zápletka až příliš okatá a průhledná. Dumala jsem však, kde asi tak pachatel může ukradenou brož ukrývat a proč to vůbec všechno dělá.

Knížka Lily a záhada v Paříži se mi zkrátka velice líbila a jsem přesvědčená, že to bude skvělá volba pro čtenáře od druhé třídy, popř. od třetí.

Proč dětem pořídit knížku Lili a záhada v Paříži

• dobrodružná knížka pro kluky i holky
  • odehrává se v krásné Paříži
  • čtenáři spolu s dětmi z příběhu poznávají nejznámější místa Paříže
    -napínavá detektivní zápletka
  • hlavní hrdinové milují knížky, a tak mohou tuto lásku předat i malým čtenářům
  • vhodná pro děti od druhé třídy

Kde knížku Lili a záhada v Paříži koupíte

Já a moje děti za knížku Lili a záhada v Paříži moc děkujeme nakladatelskému domu Grada který ji vydal v edici dětských knih Bambook. Na stránkách Grady si můžete tuto knihu pořídit za výhodnou cenu i vy.