Dětský svět Knihy Knihy pro děti Recenze

Recenze – Zuzana Pospíšilová, ilustrace Renáta Ficková – POPELÁŘSKÉ POHÁDKY

Čtení pohádek a příběhů dětem, ať už vlastním, nebo těm “školkovým”, by se mělo stát každodenním rituálem. Dětských knih je v současné době velké množství a pokud je v nich i nějaké poučení, mohou být i skvělým výchovným doplňkem. Taková je i čerstvá novinka Popelářské pohádky, která je vhodná pro malé čtenáře i (ne)čtenáře od 4 let a skutečně stojí za přečtení.

O čem je knížka Popelářské pohádky

Popelářské pohádky” – kniha u které mě na první pohled zaujal nejen název, ale i krásná obálka. Krásně barevná, písmo názvu je vkusně a vhodně voleno i vzhledem ke krásným ilustracím Renáty Fickové, které provází každý příběh – pohádku v knize.

Jak sám název napovídá, nejedná se o souvislý příběh, ale o jednotlivé pohádky, v nichž vystupují strašidla, čarodějky, skřítci, čerti, zvířátka a mnoho dalších pohádkových bytostí, ale především popelnice a odpadky. Zdá se vám to divné? Ale vůbec ne. V každé pohádce totiž najdete perfektní popelářské rady a na konci každého příběhu přímo rady, jak správně třídit odpad, co do kterých popelnic patří a naopak. To je tedy to, již výše zmíněné, poučení. Navíc se pohádkové bytosti velmi vtipně postarají o potrestání nezbedů a nepořádníků. A to jak těch malých, tak i těch dospělých.

Informace a zajímavosti

Dozvíte se zde například i to, že existuji kontejnery pro kovový odpad, které mají šedou barvu. Jak se zbavovat oleje z fritování a že i tento olej se dá recyklovat a dále používat jako biopalivo, nebo za jak dlouho se odpadky v přírodě rozloží.

Můj názor

Pohádek je v knize celkem 20 a rozhodně stojí za přečtení. Pro vaše děti bude čtení poutavé, napínavé a zároveň poučné a jsem si jistá, že nové a zajímavé věci, týkající se třídění odpadu a tím ochrany životního prostředí, pro ně budou překvapivé. Ostatně, jistě se v knížce poučí i mnozí dospělí. Mně se kniha líbila hodně, a je úplně jedno, zda ji hodnotím z pozice babičky, maminky, dospělé čtenářky nebo učitelky v mateřské školce. Tím vším totiž jsem. Knížce Popelářské pohádky nelze vytknout zhola nic.

Proč dětem koupit knížku Popelářské pohádky:

• Zábavné a zajímavé příběhy, které vydrží poslouchat dlouho a dlouho
  • Mnoho poučení, která jsou chytře schovaná v příbězích