Dětský svět Knihy Knihy pro děti Recenze

Dvoj – recenze: Catherine Coeová – Sovy z Čarovného lesa

Pro dcerku jsem pořídila dvě krásné nové knížky z jedné série, které vydává nakladatelský dům Grada v edici Bambook. Sovy z Čarovného lesa od Catherine Coeové jsou krásné příběhy o třech dívkách, které se díky kouzelnému pírku proměňují v sovy. Čtou se jedním dechem, a proto se s vámi ráda podělím o dvoj-recenzi, abyste věděli, jak se nám příběhy líbily.

O čem jsou Sovy z Čarovného lesa – Ztráty a nálezy

V tomto díle jsou dívky pomocí pírka přivolány jako sovy do Čarovného lesa jezevcem Bobbym. To on jim vždy nechává ve vykotlaném stromu kouzelné pírko. Zvířátka potřebují pomoc. Ztratila se totiž malinká srnečka a její maminka Sára ji zoufale hledá. Tři dívky proměněné sovy se zapojují do pátrací akce a hledají srnčí miminko spolu s ostatními zvířátky. Díky tomu, že hledají ze vzduchu, mají výhodu – vidí víc než zvířátka na zemi. I tak je hledání obtížné. Je to samozřejmě příběh pro děti, takže můžu prozradit, že se dopadne dobře. Jak si sovy poradí si ale musí děti přečíst samy.

Sovy z Čarovného lesa – Narozeninová oslava

V dalším díle dívky překvapivě pírkem nepřivolá jezevec Bobby, ale veverka. Potřebuje totiž pomoc s organizací Bobbyho narozenin. Aby jezevec nic nezjistil, pošle ho do vedlejšího lesa pro plody karamboly. Netuší, že tam jezevec potká kamaráda Jiříka a zůstane u něj na prázdniny. Zvířátka mají oslavu nachystanou a Bobby nikde. Největší sova Katka se vydává na cestu. Musí Bobbyho najít a co nejrychleji ho dopravit zpět, aby se neroztekly nachystané dorty.

Náš názor:

Obě knížky jsou tenoučké, mají kolem 90 stránek s velkými písmeny, proloženými krásnými černobílými ilustracemi. Dospělý přelouská jednu knížku za cca půl hodinky. Dětem to samozřejmě bude trvat déle. Jedná se ale o čtení, které je ideální pro děti od druhé třídy i pro zdatné prvňáčky.

Příběhy mají jednoduchou, ale zajímavou a napínavou zápletku, a navíc dětem prozradí zajímavosti o zvířátkách. Důležité věci jsou vždy na konci knížky ještě vysvětleny – např. že jeleni a srnky rádi plavou, veverky používají ocas jako deštník, aby při dešti neměly mokrý kožíšek nebo že žížaly vylézají při dešti ze země, protože potřebují mít neustále mokré tělo.

Obě knížky se nám opravdu moc líbily a pořídíme si i předchozí dva díly. I když jsou o třech dívkách, budou určitě bavit i kluky. A navíc – mají nádherné obálky.

Proč dětem pořídit knížky ze série Sovy z Čarovného lesa

• krásné a poutavé příběhy o lesních zvířátkách
  • vhodné od druhé, popř. už od první třídy
  • spíše pro dívky, ale baví i kluky (ověřeno na vlastním synovi)
  • děti zjistí plno zajímavostí o lesních zvířatech
  • čtou se snadno – žádná složitá slova
  • pěkné ilustrace

Kde knížky Sovy z Čarovného lesa pořídíte

My za obě knížky moc děkujeme nakladatelskému domu Grada, které je vydalo v edici dětských knížek Bambook. Na jejich stránkách je také můžete pořídit za akční cenu, stejně jako v dalších knižních e-shopech a kamenných knihkupectvích.