Dětský svět Knihy Knihy pro děti Recenze

Recenze: Užijte si netradiční pohádku v komiksu Morgavsa a Morgana

Morgavsa je čarodějnice, jež se stará o malou princeznu Morganu, kterou jí svěřil kouzelník Merlin. Jenže malá Morgana je také nadaná čarodějnice, i když si někdy o sobě myslí až moc. V komiksové knize Morgavsa a Morgana se s nimi můžeme setkat již po několikáté. Je lepší číst celou sérii postupně, ale i kdybyste dostali do ruky jen tento díl s názvem Božské hamižnice, nic se neděje. Jsem na tom podobně a s dětmi si předchozí díly dokoupíme dodatečně.

O čem je komiks Morgavsa a Morgana: Božské hamižnice

Tento díl z pera a tužky Petra Kopla navazuje již na několik předchozích. Jedná se o tzv. Egyptskou ságu, v níž na začátku zmizí Morgavsina kočka Mikeš. Stopy vedou do Egypta, a tak se naše čarodějnice vydávají kočku zachránit. Jedou kočárem, který táhne poněkud egoistický kůň Pegas a doprovází je malý netopýr a vrána, která neváhá všechno sarkasticky komentovat. Jejich cesta do Egypta je pěkně dlouhá. Není divu, když je na cestě provází samé problémy. Zachraňují malé skřítky, zkamenělé obyvatele vesnice, kde zkoušela svá kouzla nezkušená mladá čarodějnice, a dokonce i sudičky jim přidělají práci.

Kdo je Petr Kopl

Petr Kopl je ilustrátor a jeden z nejlepších českých komiksových kreslířů. Ke svým komiksům si píše i scénáře a za první díl komiksu Morgavsa a Morgana získal dokonce ocenění Muriel za nejlepší dětský komiks. Sám získal jako scénárista a kreslíř hned několik ocenění. S těmito čarodějkami se můžete setkat nejen v knihách, ale i v časopise Čtyřlístek.

Náš názor

Komiks Morgavsa a Morgana známe s dětmi z časopisu Čtyřlístek, který rádi čteme všichni tři. Proto jsem se rozhodla vyzkoušet je i v knižní komiksové podobě. Netušila jsem, že díl bude navazovat na předchozí, ale nebyl to velký problém. Autor hned na začátku vysvětlil, kde se čarodějky nachází a kam cestují. Následující kapitoly byly plné dobrodružství, takže se klidně mohou číst i samostatně. Lepší je ale samozřejmě, když je čtete tak, jak jdou za sebou.

Děj knížky bavil mě i Nelinku, které bude letos devět. Pro syna, kterému je necelých sedm ještě komiks úplně vhodný není. Je psán sice velkými písmeny, takže ho mohou číst i prvňáčci genetickou metodou, ale úplně asi ty nejmenší nezaujme dějem. Alespoň ne tak, jako třeba Čtyřlístek. Morgavsa a Morgana jsou totiž plné vtipných scén a ironických narážek, které mnohdy děti úplně nepochopí. Zato dospělí se u nich baví přímo královsky. Pokud tedy budete komiks dětem číst sami, věřte, že nudit se nebudete. Naopak, mnohdy vás komentáře hlavních hrdinů rozesmějí a děti budou koukat, protože možná nepochopí, co vás tak pobavilo.

Proč dětem pořídit komiks Morgavsa a Morgana

• Vtipný komiks, který znáte z časopisu Čtyřlístek
  • Dobrodružné čtení v každé kapitole
  • Humor, který pobaví i rodiče
  • Psáno velkými písmeny – vhodné i pro genetickou metodu
  • Komiks oceněný cenou Muriel za nejlepší dětský komiks

Kde komiks Morgavsa a Morgana: Božské hamižnice pořídíte

My s dětmi za komiks Božské hamižnice moc děkujeme nakladatelskému domu Grada, který ho vydává v edici dětských knížek Bambook a na stránkách Grady ho můžete koupit. Knihu v pevné vazbě koupíte i u všech dobrých knihkupců.